Uczymy się i bawimy

„Na lekcjach pełnych życia i radości mózgi uczniów uczą się w najbardziej efektywny sposób.O takich lekcjach myślałam, pisząc „Życie to nie wyścigi” i „Między kijem a marchewką”. O lekcjach pełnych życia, radości i działania. Lekcje, na których nie ma miejsca na nudę. Dobrze zorganizowana nauka daje radość! Rozwój daje radość. Dzieci najlepiej uczą się przez działanie, przez eksperymentowanie i wchodzenie w rolę badaczy. Gdy do tego dochodzą emocje i fascynacje, mózg uwalnia ogromną ilość neuroprzekaźników, a to oznacza, że pracuje i uczy się w najbardziej efektywny sposób.Dzieci nie zostały stworzone do uczenia się przez siedzenie i słuchanie, ale do uczenia się przez działanie. Gdy są aktywne nie tylko zapamiętują nowe informacje, ale dostrzegają też miedzy nimi związki przyczynowo skutkowe. A to oznacza, że z informacji powstaje wiedza. Wyuczone na pamięć informacji nigdy nie będą tak efektywnie zapamiętane.”

Marzena Żylińska (Budząca się szkoła)